English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

miercuri

Paine de casa cu seminte si masline kalamata

O paine divina!!! Mirosul extraordinar care iti aduce aminte de copilarie si de tot ce e mai frumos in viata!

Ingrediente:
- 700 de grame de faina "000"
- 415 grame apa (trebuie sa fie calduta)
- 1 cub de drojdie proaspata sau 1 plic de drojdie uscata
- 2 linguri ulei de masline
- 2 lingurite zahar
- 1 lingurita si jumatate de sare
- 10-12 masline kalamata
- 1 lingura cu varf de seminte (susan, floarea soarelui, in, chia, pin, dovleac). Se gaseste la Plafar o punguta care contine toate aceste seminte (de la Solaris). Costa in jur de 7-8 lei. Se numesc seminte pentru salata.

Preparare:
Intr-un castron (eu am unul din lemn, special) puneti faina, iar la mijloc drojdia lichefiata (adica drojdia frecata cu cele doua lingurite de zahar pana devine lichid). Lasati 5 minute, castronul fiind astupat cu un prospop de bumbac de bucatarie.
Adaugati apa calduta, sarea, semintele, maslinele kalamata (taiate bucatele mai mici), uleiul si framantati energic, timp de 5 minute. Acoperiti castronul cu prosopul si lasati in jur de o ora - o ora si jumatate. Trebuie sa isi dubleze volumul. Puneti aluatul in forma de copt si crestati-l. Eu am uns un vas de yena cu unt si l-am tapetat cu pesmet.
Incalziti cuptorul la 250 de grade. Introduceti painea in cuptor si reduceti la 200 de grade. Acoperiti painea cu o folie de aluminiu, pe care o dati jos dupa 10 minute. Mai lasati 25-30 de minute, pana cand prinde o crusta frumoasa.
Dupa ce o scoateti din cuptor, iar apoi din vas, puneti-o intr-un prosop din bumbac (astfel se va inmuia crusta). Eu am unele traditionale de la bunica mea!
Pofta buna!


Niciun comentariu: