English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

luni

Placinta cu visine si mere


Reteta pentru aluat este inspirata de pe blogul Laurei Laurentiu. Multumesc Laura! Modul de pregatire a aluatului este cu totul deosebit. Ai nevoie, in loc de vergea, de doua maini pricepute si de multa rabdare.
Ingrediente pentru foile de placinta:
  • 800 grame de faina de calitate buna
  • 500 ml de apa
  • 1 lingurita de otet
  • 1 lingurita de sare
  • ulei pentru intins
Ingrediente pentru umplutura:
  • visine si mere
  • zahar
Mod de preparare:

Cerneti faina intr-un castron mare, adaugati apa, otetul si sarea si amestecati bine ingredientele.
O sa va iasa un aluat elastic pe care il impartiti in 2 si il ungeti cu ulei. Trebuie sa il lasati la odihnit cel putin 30 minute.
Intre timp, pregatiti ingredientele pentru umplutura. In cazul meu visine si mere.
Visinele le-am avut in congelator. Le-am lasat sa se decongeleze, apoi le-am scos samburii.
Merele le-am razuit si le-am amestecat cu zahar dupa gust.
Aluatul pe care l-am pregatit anterior l-am impartit in 4. Am luat pe rand fiecare parte si am procedat in felul urmator.
Am  invartit in aer aluatul cu pumnii stransi sub el, ca un adevarat patiser!!! Acum trebuie sa ma credeti pe cuvant ca nu am poze...
Apoi, aluatul l-am pus pe blatul de lucru. Daca aveti o fata de masa este mai bine. Eu m-am chinuit putin sa il rulez.
 Fiind atat de elastic aluatul, am inceput sa trag de margini invartindu-ma in jurul mesei, pana ce s-a intins la maxim, ca in imagine.
Se presara ulei pe suprafata aluatului. Se vede si o gaura... dar nu e nimic... merge si asa, este mai rustica placinta.
Puneti marul si visinele pe suprafata aluatului.
Rulati foaia pana la jumatate, apoi rulati si cealalata jumatate din sens invers. Vedeti ce subtiri sunt foile! Se vede prin ele.
Se unge cu ulei pe deasupra.
Placinta se coace in cuptorul preincalzit la 190 grade celsius cca 40 de minute.
Cand s-a racit, placinta se pudreaza cu zahar pudra.

Delicioasa si racoritoare!






Niciun comentariu: