English

Vizitatori

Flag Counter

Aici gasesti tot ce vrei ! Decupatoare, materii prime, accesorii flori, coloranti alimentari.

luni

Tort Egiptean

Ingrediente pentru foi: Pentru o foaie: 2 albusuri, 2 linguri de zahar, 1/2 lingura de faina , 40 g alune macinate ( daca nu aveti inlocuiti cu nuci).
Pentru crema 1: 8 galbenusuri ,6linguri de zahar ,340 ml lapte , 2 linguri faina , 170 g unt nesarat , esenta de vanilie. Pentru crema 2: 200 ml frisca , 150 g zahar , 120 g alune zdrobite bucati mai mari. Cum facem foile: Batem albusurile spuma apoi adaugam zaharul si batem pana se topeste.Amestecam faina cu alunele macinate si apoi o punem peste albusurile frecate cu zahar.Intindem foaia intr-o tava tapetata cu hartie de copt si coacem in cuptor la foc mic cca 25 minute. In timp ce se face prima foaie noi o pregatim pe ce-a de-a 2-a.Asa cum am facut si pana acum mai coacem 2 foi. Batem frisca, apoi punem zaharul caramelizat si alunele faramate.

Pe deasupra punem frisca si razium ciocolata. Se tine la frigider pana a 2-a zi.

Gustul este divin. Un fel de nuga...alune sarate crema dulce....incercati reteta , merita din plin.
Impartim in 3 parti egale cele 2 creme. Punem prima foaie si o parte din budinca de vanilie, o parte din cea de frisca. Repetam procedura pana cand se termina foile.


Prima Crema dintre foi (crema de vanilie): Cele 8 galbenusuri (care au ramas de la foi) le amestecam intr-o cratita cu faina (amidon) , zahar si laptele adaugat pe care il adaugam putin cate putin. Punem cratita pe foc si amestecam pana cand obtinem o crema consistenta ca o budinca.Luam de pe foc crema si o lasam sa se raceasca.Untul il faramam cu frurculita bine si il amestecam cu compozitia de crema-budinca pregatita peste care punem esenta de vanilie.

A doua crema dintre foi (crema de frisca): Topim zaharul si il punem pe staniol. Lasam sa se raceasca il dezlipim si il faramam.

Se fac patru foi si 2 creme.Crema de vanilie si crema de frisca cu zahar ars si alune. Macinam alunele si nucile.

4 comentarii:

Amalia spunea...

Foarte frumos ti-a iesit tortul, imi place cum l-ai ornat :). Vad ca ai folosit alune sarate... interesant , nu i s-a schimbat gustul ?

Unknown spunea...

Draga Amalia, multumesc pentru cuvintele frumoase. Ma simt tare bine...m-am umflat in pene...Da am folosit alune sarate. Gustul e BOMBA bun de tot... stii cum e la papanasi dulce cu sarat. Incearca si o sa vezi. Este foarte bun. Gustul este diferit in sens bun.Te pup.

Anonim spunea...

Am o nelamurire.Daca faci patru foi si la fiecare din ele folosesti 2 albusuri,de ce la final ai doar 6 galbenusuri? Nu ar trebui sa fie 8? Natalia.

Unknown spunea...

Multumesc pentru ca mi-ai atras atentia! Se pun 8 galbenusuri, nu mi-am dat seama ca am scris 6. Mersi de vizita.